Google er den største søgemaskine på internettet, som har resulteret, at mange i dag ”googler”, når de skal tage en beslutning. Derfor er det vigtigt, at hjemmesider af alle slags ligger på side 1 i Googles søgeresultater. Ellers forsvinder man så snart hjemmesiden befinder sig på side 2. Den hårde sandhed.
Overordnet set er der tre områder, der kan fremme hjemmesidens placering på Google: Linkbuilding, Google Ads (Adwords) og SEO. Den hellige treenighed med hver deres underbrancher, der kan gøre din digitale tilstedeværelse attraktiv i Googles øjne.
SEO min SEO
SEO er den engelske forkortelse for Search Engine Optimization – søgemaskineoptimering på dansk. Kort og godt handler det om at optimere sin hjemmeside på flere fronter og optimere brugeroplevelsen, så den rangerer højere i Googles søgeresultater (SERP – Search Engine Results Page).
SEO er en investering. Det betyder, at Google jævnligt opdaterer sine algoritmer, dertil skal SEO også jævnligt opdateres. Der er 200 essentielle faktorer, som Google bruger til at udregne rangeringen af din hjemmeside i søgeresultaterne. Det er mange faktorer at holde øje med.
Hos Det Nordjyske Mediehus kan du få tilkoblet en SEO-specialist, der tager dig og din hjemmeside i hånden og holder øje med de 200 essentielle faktorer. For det er en god idé er at være hurtigere end dine konkurrenter. Optimer konkurrenterne før dig, så overhaler de dig, og du ryger på side 2.
Google Ads
Tidligere kendt som Google Adwords, Google Ads er online kampagner, der kan ramme de rigtige mennesker med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt. Google Ads er et paraplybegreb for et antal underområder, der fungerer som springbræt til din målgruppe.
Det Nordjyske Mediehus tilbyder tre pakker som faste månedlige aftaler eller som kampagneaftaler. Her er du sikret kontinuerlige online tilstedeværelse til en lille pris. Kontakt Det Nordjyske Mediehus allerede i dag og tal med en professionel Google Ads Specialist omkring Ads kampagner.
Google Ads vs. SEO
SEO skaber organisk trafik, hvor Google Ads skaber trafik fra betalte kanaler. SEO og Google Ads komplimenterer hinanden godt, og du får mest ud af Google Ads ved at engagere dig i SEO.
Linkbuilding
Google ser på linkbuildingartikler som anbefalinger. Når en anden hjemmeside linker til din hjemmeside, så tilgodeser Google din hjemmeside, når den skal rangeres. En god idé er at skrive om bag øret, at 40% af dit fokus indenfor SEO skal ligge på linkbuilding.
Det Nordjyske Mediehus har skarpe og kompetente tekstforfattere, som kan hjælpe med linkbuilding. Med en af deres SEO-specialist som sparringspartner kan du se frem til en gnidningsfri eksponering på Google til den helt store guldmedalje.