Artiklens indhold er sponsoreret af youtube.com/@Tomasochmalin
Temu forsyner ungt par med udstyr til et 24-timers outdoor eventyr
I en skov uden for Stockholm, et godt stykke væk fra storbyens larm og uden andre baggrundslyde end fuglenes sang og bålets knitren, var et ungt svensk par på tur. Men det var ikke bare en almindelig kærestetur. Det var Stockholm-parret Tomas Lundberg og Malin Johansson, der var taget afsted på deres seneste crazy challenge – 24 timer ude i naturen med outdoor-udstyr udelukkende fra Temu.
Stockholm-parret er konstant på jagt efter spænding, og de deler deres oplevelser på sociale medier, hvor de har 600.000 følgere. Deres filosofi er, at ”livet er for kort til altid at spille på det sikre”. Denne gang ville Tomas og Malin udfordre en almindelig myte – nemlig at camping i naturen kræver udstyr, der er dyrt og har et nærmest professionelt tilsnit. Deres oplevelser viste noget andet. Alt det udstyr, de brugte, kom fra Temu. Turen var dermed et bevis på, at enhver kan tage på et udendørs eventyr med udstyr af høj kvalitet, uden at det behøver at koste en bondegård. På forhånd var det Tomas’ og Malins ønske, at de med udfordringen kunne inspirere deres 600.000 følgere til at indtage et såkaldt YOLO-mindset. Vi lever kun én gang, og når tilværelsen er fyldt med rutiner og ansvar, hvorfor så ikke tage en pause med fuglesang og frisk luft – også selv om det bare er i 24 timer?
De valgte en stille lysning dybt inde i skoven, omgivet af tårnhøje træer. Det var en fredfyldt plet og den perfekte scene til deres vilde eksperiment. De gik i gang med at oprette deres logi for natten: Et hurtigt rejst udendørs telt fra Temu. Eftersom det var en pop-up model, tog det dem mindre end et minut at sætte det op. Parret var overrasket over, hvor let det gik – det var næsten en idiotsikret løsning.
Derefter gjaldt det bålstedet. Med Temu’s transportable startsæt til bål kastede de sig ud i den spændende opgave med at starte et bål fra bunden, dog uden at skulle gnide træstykker mod hinanden i timevis. Da mørket faldt på, brændte lejrbålet smukt og gav et varmt lysskær over deres midlertidige udendørskøkken. På menuen var grillede pølser, brød, marshmallows, godt humør og frisk skovluft.
Temu startede i USA i 2022 som en direkte-fra-producent onlinehandelsplatform. I maj 2023 gik Temu ind på det nordiske marked, og platformen er blevet stadigt mere populær blandt de nordiske forbrugere. Senest har Temu åbnet platformen for svenske producenter og handlende. Dermed har små virksomheder fået en prisbillig adgang til millioner af kunder, hvilket medvirker til at skabe beskæftigelse, som igen styrker den lokale økonomi.
”Alt det udstyr, vi brugte til vores 24-timers-udfordring i skoven, kostede samlet omkring 3.200 DKK. Det er højst det halve af, hvad vi havde ventet at skulle betale. Derudover kan man hos Temu få en masse ting, som man simpelt hen ikke kan finde andre steder,” siger Tomas Lundberg og Malin Johansson.
Det eventyrlystne par er bare ét eksempel blandt millioner af europæere, som har rettet blikket mod Temu på grund af platformens brede udvalg af hverdagsprodukter, som er til at betale. I store del af Europa stiger priserne på mange varer, og mange forbrugere oplever at være under økonomisk pres. Temus budget-venlige model fjerner noget af dette pres.
Dette bekræftes af en ny undersøgelse fra Kantar, som viser, at 44 procent af de danske forbrugere ser Temus konkurrencedygtige priser som platformens største styrke. 17 procent af danskerne siger, at Temu har gjort produkter, som tidligere prismæssigt oversteg deres budgetter, realistiske at købe.
Mens natten faldt på, og mørket sænkede sig over skoven, kravlede parret ind i deres telt for at få en god nats søvn. Selv om natten var kølig, nød de til fulde stilheden i naturen under stjernehimlen.
”Vi sov i en to-personers-sovepose, og det var skønt. Den isolerede udendørsjakke holdt os varme hele natten. Det var ærlig talt fantastisk,” siger Malin. Midt i naturen havde de både varme, komfort og endda en lille smule luksus – pakket ind i udstyr fra Temu fra top til tå.
Ifølge Tomas og Malin var det produkter fra Temu, som gjorde hele oplevelsen til ikke bare en mulighed, men også en fornøjelse. Fra termotøj, der holdt dem varme, til camping-lamper, kogegrej og en lille kompakt brændesav – alt havde de købt på markedspladsen Temu.
”Vi jokede om, at det føltes som om, Temu var vores tredje holdkammerat,” griner Tomas.
De delte deres mod til at sige “ja” til et af livets små eventyr med deres mange følgere. Deres eventyr gik hurtigt viralt med masser af liv i kommentarsporet. Som en følger skrev: ”Næste gang jeg skal på camping, vil jeg købe alt mit udstyr på Temu!” Og en anden skrev: ”Jeg havde ikke forventet, at Temu-lighteren ville virke så godt. Jeg er virkelig imponeret!”
Tomas og Malins 24 timer ude i naturen var ikke bare en udendørs oplevelse. Det var også en oplevelse, der handlede om at føle sig forbundet. ”Der er noget magisk over at være derude, uden skærm, uden støj. Bare dig selv, din kæreste og stjernerne. Det får dig virkelig til at tænke over, hvad der betyder noget,” fastslår Malin.



