Drømmer du om at have et kraftigt, sundt og langt hår. Hvis du er én af dem, som har prøvet alverden, men bare ikke kan få håret til at blive længere end skulderlængde, så prøv at se med her.

1. Få en hyppig trimmer hos frisøren

Det synes måske umiddelbart ikke helt logisk, at for at få et længere hår, så kan det være en rigtig god idé at få det klippet regelmæssigt hos friøsen. Men ikke desto mindre er det sandt. Selve hårklipningen bidrager ikke til at få håret længere, men ved at klippe de spaltede ender, reducere risikoen for at spalterne ender med at rende, og således ødelægge det sunde hår.

2. Start indefra ved at indtage de rigtige fødevarer

Det er rigtigt hvad man siger, skønhed og sundhed kommer indefra. At få og bevare et stærkt og langt hår er ikke alene et resultat af, hvilken shampoo, olie eller balsam du bruger. Det er også et resultat af den kost du indtager. Sørg for at suppler din krop med sunde kostvaner, rige på vitaminer, mineraler og protein. Protein fødevarer, som fisk, bønner, nødder er det rene guf for håret og kan hjælpe dig med at få et længere hår.

3. Tilføj et vitamin til din kost

Det der med en vitamin varieret kost, som sørger for at supplere kroppen med alle de forskellige kilder til vitaminer, det kan være svært i perioder. Men der er en nem og effektiv hjælp at hente. Det kan være en rigtig god idé at investere i et multi vitamin til håret. Kig efter et hårvitamin, som er formuleret til formålet; hår, hud og negle. HairLust er et godt eksempel på et vitamintilskud som er godt for håret. Dette tilskud er lavet specifikt til formået, og hjælper til med at styrke håret og tilføje kroppen med vitaminer fra A-Z. Tilskuddet indeholder de vigtige vitaminer, som Biotin, C og B-vitaminer, der understøtter hårets sundhed og velvære. Bonus: du kan få en lækker hud med i processen.

4. Hold din hovedbund sund

Tænk på det som som et træ; Hvis der ikke er taget hånd om jorden og rødderne, så kan træet ikke vokse sig højt og solidt. At få et længere hår er lidt det samme. Hårvækst begynder med en sund hovedbund. Et sundt hår bør have samme tykkelse fra rod til ende. Hvis dine ender er tyndere, så er det tid til at genoverveje din hårpleje rutine.

5. Stop med at overbruge varme stylingsredskaber

Den største synder af alle dem som kan være med til at ødelægger dit hår, det er den høje varme fra dine stylingsredskaber. Stop med at overbruge glattejern, føntørre, krøllejern m.m. Brug det en gang i mellem, i særlige tilfælde, hvor håret har brug for en ekstra indsats på den font. Men husk at det er et hurtigt fix, som absolut ikke hjælper til med at holde håret langt og sundt, på den lange bane. Forsøg ikke at anvende de varme stylingsredskaber i dagligdagen. I de få situationer, hvor du absolut har brug for det, så sørg for at skrue ned for den alt for høje temperatur, og brug altid en varme beskyttende serum eller lotion.

6. Vask ikke håret for meget

Den gode nyhed ved råd nr. 6 er, at det at få et længere hår aldrig har været nemmere. Du skal skære ned på dine baderutiner, i hvert fald dem, som indebærer hårvask med shampoo. Shampoo er med til at fjerne hårets naturlige olier og fugtegenskaber. Vi anbefaler at vaske håret med shampoo 2-3 gange om ugen. Naturligvis efterfulgt med en god hårkur.

7. Tag en kold skyller

Et dampende brusebad er ikke alene skidt for huden, men kan også være utrolig hårdt for dit hår. Skru ned for den varme temperatur når du skyller håret og lav det en rutine, at afslutte dit brusebad med en kold skylle. En kold skyller vil hjælpe håret med at forsegle sig og give det styrke inden du skal efterstyle det.

8. Sov på et silke pudebetræk

At sove sig til et længere hår er muligt. Alt du behøver for at sove dit til et længere hår, er at skifte dit pudebetræk ud med silkebetræk. Silke er lettere for håret og hjælpe til at undgå sammenfiltring og brud på håret.